وبسایت خبری تحلیل بازی

GR-NewS
وبسایت خبری تحلیل بازی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
نویسندگان

کروات خونین

چهارشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۰۱ ب.ظ

حدودا یک نقدی را آماده کردم از بازی جدید HITMAN

ما را همراهی کنید.

ورود مأمور 47 در سال 2016 دقیقا مطابق انتظار به نظر می ­رسد! اما چه انتظاری؟ مشخصا انتظار از هیتمن، باز گذاشتن دست گیمر در طراحی قتل به شیوه­ای منحصر به فرد است. یادمان باشد که کشتن در هیت­من فقط معطوف به از میان برداشتن یک سری دشمن نمی ­شود بلکه تمام لذت این فرنچایز در خلق یک اثر هنری از نحوه کشتن خلاصه شده است. هیت­منی که خود به وجود آورنده یک سبک نوین در دنیای گیم به حساب می ­آید اکنون باز می ­گردد تا در 6 امین حضور خود خون تازه ­ای را وارد رگ­های این ژانر کند.

از آنجا که نام بازی جدید، هیت­من است (بدون هیچ پسوندی)، در نگاه اول این باور را به وجود می­ آورد که با یک بازسازی از سری اولیه هیت­من طرف هستیم درحالی که داستان بازی به وقایع بعد از Absolution می پردازد. بازی با یک پیش درآمد (prologue) آغاز می­ شود، جایی که مأمور 47 جوان به عنوان آموزش، اولین قرارداد خود را دریافت کرده است تا قابلیت خود را به عنوان یک قاتل (Assassin) نشان دهد. در این پیش درآمد قادر خواهید بود سر و وضع خود را به شکل یک افسر دریایی تغییر دهید و وارد یک جشن ساحلی شوید تا به این نحو خود را به اولین هدف نزدیک کنید. اما در واقع این پیش درآمد تنها حکم یک پیش غذای لذیذ را دارد که اشتهای ما را برای وعده اصلی چند برابر می­کند.

پس از این پیش درآمد است که نخستین مرحله بازی با حرکت دوربین روی فرش قرمز و با ورود مأمور 47 به کلاپ محل برگذاری یک نمایش مد (fashion show) آغاز می ­شود. نمای بعدی حضور تعداد زیادی NPC را به تصویر می­ کشد که از ورودی کلوپ تا محل قدم زدن مدل­ها را، پر کرده ­اند. یک لوکیشن پر زرق و برق که جزئیات در آن بیداد می­ کند. به غیر از ورودی اصلی، ورودی­ های فرعی مانند اتاقک زیرشیروانی و زیرزمین جهت ورود مخفیانه مأمور 47 به کلاپ تعبیه شده است. همچنین به غیر از پلتفرمی که مدل ها بر روی آن در حال نمایش هستند می ­توانید به محل گریم مدل­ها نیز سرکی بکشید تا شاید از آن به نفع نقشه خود استفاده کنید. از سوی دیگر، محل فرود هلیکوپتر و همچنین قایق تندرویی که در لنگرگاه کوچک منتهی به محوطه بیرونی کلاپ دیده می­ شود، راه­های گریز از معرکه را به ذهن متبادر می­کند.

اتاقک کوچکی هم بالای ساختمان بلند کنار محل نمایش دیده می­ شود که به نظر نقطه­ ی مناسبی برای یک اسنایپر حرفه­ ای است! دیگر چه می­ خواهید؟ به نظر IO Interactive همه جزئیات را برای خلق یک اثر هنری فراهم کرده است. اثر هنری که قرار است با خون Victor Nivikov و Dalia Margolis به عنوان اهداف مامور 47، رنگ آمیزی شود. از اینجا به بعد همه چیز به دستان گیمر سپرده می­ شود که بخواهد اثر خود را با کشت و کشتاری چشم بسته همراه با چاشنی اکشن خلق کند و یا قصد داشته باشد با روشی زیرکانه بدون سر و صدا هدف را ازمیان بر دارد.  

هرکدام از مراحل بازی در یک لوکیشن مشخصی جریان دارد. البته در هر مرحله چند مأموریت متفاوت قرار داده شده است که به شما اجازه می­دهد تا هر مأموریت را در ساعت خاصی از روز انجام دهید. بنابراین به مانند آنچه در MGS V دیدیم، قرار است از هر لوکیشن چند مرتبه در ساعات مختلف روز در روند گیم­پلی استفاده شود. همچنین از جمله اطلاعات دیگری که از گیم­پلی بازی به دست آمده است، حضور تعدادی NPC خاص در مپ بازی است که مشاهده­گر (Observer) نام دارند و قادرند مأمور 47 را حتی با وجود لباس­های مبدلش نیز بشناسند. همچنین به غیر از انجام مأموریت­های اصلی، سیستم قراردادها (Contracts) نیز در بازی گنجانده شده است که طی آن قادر خواهید بود تعداد زیادی هدف را به عنوان قرارداد از میان بردارید.

 

حتی اگر سازندگان هیت­من 2016 در هیچ چیز نوآوری به خرج نداده باشند، مطمئنن در نحوه عرضه بازی به اندازه کافی متفاوت عمل کرده اند. ابتدا قرار است یک نسخه اولیه از بازی در تاریخ 11 مارچ به بازار عرضه شود که شامل 3 لوکیشن و 6 مأموریت است. سپس دنباله بازی به صورت پخش سریالی بین ماه­های اپریل و ژوئن عرضه می­ شوند که هرکدام متشکل از مرحله و لوکیشن مخصوص به خود است.

در نهایت می­ توان گفت اگر از سری هیت­من تا به امروز لذت برده ­اید، بی شک از هیت­من اپیزودی نیز لذت خواهید برد، چرا که IO Interactive اصالت بازی را حفظ کرده است و همچنان ابتکار عمل در نحوه به پایان رساندن مأموریت­ها به دست گیمر است. البته باید اذعان داشت که در گیم­پلی بازی نوآوری چشم­گیری دیده نم ی­شود، اما نسبت به قسمت­های قبل، گیم­پلی در لوکیش ن­هایی به مراتب بزرگتر و پرجزئیات تر رخ می­دهند که نشان دهنده پیشرفت نسبی بازی است. بیصبرانه منتظر هستیم تا در مارچ سال جاری همراه با هیت­من، امضای هنری خود را در پای اولین قرارداد مأمور 47 ثبت کنیم.  

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۲/۰۵
  • ۱۰۲۹ نمایش
  • امین اصغرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی