وبسایت خبری تحلیل بازی

GR-NewS
وبسایت خبری تحلیل بازی
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
نویسندگان

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است


خیلی تعجب آور است. خیلی وقت پیش وقتی میخواستیم یک بازی را تا انتها برویم کارمان به کلی فکر و تدبیر و کلنجار رفتن و بعضا کد تقلب و همفکری و مشورت و این حرفها میکشید! اینروزها وقتی عنوانی را شروع میکنیم بایستی کلی دعا کنیم که خداوندا کاری کن بیش از ۳-۴ ساعت طول بکشد و خلاصه کمی هم فسفر مغزمان را بسوزاند! اینقدر فلش و راهنما و جهت یاب در تصویر بازی مشاهده میکنیم که ناخواسته و به صورت خودجوش بازی تمام میشود. دلیل ماندگاری خیلی از چیزها را یاد گرفته ام. معجون زمان تنها عناصری را در خود حل میکند و با خود حمل میکند که ارزشش را داشته باشند. چیزی که بدست آوردن آن مشکل باشد,سخت هم از کف میرود! اگر زمانی آن چیز سخت بدست آمده را نیز از دست دادید و یا تمام شد خیلی دیر از یادها میرود و یا شاید هم هیچ وقت نرود. عنوانهای قدیمی دنیای بازیها مانند Splinter Cell ماندگارند. از اولین نسخه آن چیزی حدود ۱۱-۱۲ سال میگذرد, اما هنوز هم ارزش امتحان کردن را دارد! عنوانهای قدیمیتر گیمر را بیشتر به چالش میکشیدند, بیشتر فکر و ذهن مخاطب را درگیر میکردند و بعد از عبور از مانع فکری یا عملیاتی, کشیدن نفسی راحت خیلی لذت بخش بود. اینکه زمانیکه به رختخواب هم بروید و کماکان به مانع فکری بازی بیاندیشید, هنر سازندگان بازیهای قدیمی بوده است. دنیای مخفی کاری یکی از لذت بخش ترین سبک های بازیها به حساب میاید. گذاشتن هدفون ها در گوش, تجربه در سکوت کامل محیط و تمرکز کامل و استفاده از راههای کاملا بی خطر و مخفیانه برای از بین بردن دشمنان و نفوذ به پایگاههای آنان!  وقتی بدانید کسی را هدایت میکنید که او از هر نظر کامل و بی نقص است, حرفه ای است خیال شما نیز راحت میشود و اعتماد به نفس بالایی پیدا میکنید, چیزیکه در دنیای واقعی هم قابل تصور است. تجربه ای که Splinter Cell در اختیار ما گذاشت تجربه ای ناب از کشتن ها در تاریکی شب و زیر باران, نفوذ از داخل کانالهای کولر و فرود بر سر دشمنان, زدن مهر خاموشی بر چراغهای اتاقها و سالنها, ورود به چادرهای صحرایی و برج ها و مناطق ممنوعه بدون احوال پرسی با دشمنان بود. آمده ایم خاطراتی را ورق بزنیم, قفسه ای مربوط به یکی از بازیهای خوب را باز کنیم و ببینیم چه خاطراتی با آن داشتیم. اگر با یاد قسمتهایی از بازی اشک گوشه چشمانت جاری شد خجالت نکشید. انسانها جز برای چیزی که دوستش دارند اشک نمیریزند باقی ریاکاری است. با ما همراه باشید…

  • امین اصغرزاده